Update: 2 rok, Brahegatan...

I tisdags var vi och kollade på lägenheten i Gamlestan, på Brahegatan. Den var faktiskt mycket över förväntan!

Området var inte så ruffligt som jag hade väntat mig och lägenheten fräschare än vad jag föreställt mig. Köket var fint, kanske mer som ett pentry för det var inte så stort, och avgränsades lite mot vardagsrummet med en bardisk/matbord. Även badrummet var riktigt fräscht, med dusch istället för badkar, precis som Henke ville ha det. Sovrummet var rätt stort, i princip lika stort som vardagsrummet, vilket var rätt skönt, och det fanns även flera stora garderober, det kan man aldrig få för många av!

Hela lägenheten var rätt liten, bara 42 kvm, och det märktes faktiskt. Även om det var ett stort sovrum så var det inte så mycket plats i köket/vardagsrummet, och det är ju nästan där man är mest. Sen var inte utsikten den allra bästa heller, man såg rakt ut över ett stort parkeringsdäck :P

Det var en riktigt spännande erfarenhet att få gå på visning, och imorgon är det dags för nästa. I går ringde jag till SGS kontor och frågade exakt vilken placering jag hade i kön. (Det var platserna 2-5 som fick erbjudanden nu.) På båda lägenheterna var det två personer före mig, jag var alltså på tredje plats. Vi funderade ut att om någon av de som är före mig anmält sig till båda två, precis som vi gjort, och tar den, då är det bara en kvar före. Den personen kanske tackar nej, och då är det jag som får en lägenhet! På måndag vet jag hur det blir... Spännande helg!

Håller tummarna!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0