Mer soffor!

Soffprojektet fick en riktigt bra start i söndags när vi var och kollade i möbelaffärer i Bäckebol. Började med IKEA och fortsatte med EM. IKEA var lite av en besvikelse, men EM var dessto roligare! Hittade flera fina soffor som kändes bra och av bra kvalitet. Nu har jag några favoriter, men vi ska mäta, prata ihop oss och provsitta en gång till innan vi bestämmer oss! Det är så spännande det här, nu är det verkligen inte långt kvar!


Alternativ 1. Rätt stor soffa, med divan. Kommer ta rätt stor plats, men vi kommer ha mycket plats att ställa den på. Kanske lite att sitta om man hamnar längst till höger på bilden...


Alternativ 2. Lite smidigare val kanske, med två separata soffor i ett paket. Alla får ryggstöd, och det går att ha nattgäster i den, dock är den ju inte lika resursutnyttjande i och med att det inte är en hörnsoffa...


Alternativ 3. Lite enklare, lite stilrenare. Det är bara det att den känns mindre än vad de andra gör, men den är fortfarande rätt stor.


Alternativ 4. Den sista vi tittade på och blev intresserade av. Just nu kan jag inte påstå att jag kommer ihåg exakt hur den var att sitta i, men jag har för mig att den var mjukare än resterande soffor, och det verkar också så på bilden.

Svårt det här! Man vill ju ha ordentligt med soffa för det priset, och den ska vara bekväm, funktionell, snygg och rymma många, gärna en nattgäst eller två. Troligtvis är det en av dessa soffor som man kan sitta i när man besöker oss sedan! Spännande...

Alla soffor på bilderna är från EM.


/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0