2010 - Ett nytt decennium tar sin början...

Så tog 2000-talet slut och ett nytt decennium, som börjar med detta år 2010, tar sin början.
Ett decennium som till största delen bestått av uppväxt och skolgång, mognad och lärande är till ända. Troligen kommer det att följas av ett decennie med fortsatt lärande och utbildning, men inte i samma anda som tidigare. Plugg på högskola skiljer sig en hel del från grundskolan, jag kommer om fyra år ha min examen som jurist. Jag kommer att plugga för att få mig ett jobb, ett yrke, det som ska försörja mig i framtiden.
Uppväxten kommer att avlösas av vuxenlivet.
Jag kommer att bli vuxen under det här decenniet. Jag kommer flytta hemifrån, studera klart, jobba med det jag har utbildat mig till, förhoppningsvis bilda familj. Gifta mig och få barn, bo i hus och vara nöjd med mitt liv.
Det känns lite läskigt att fundera i de banorna, men det är ju faktiskt realistiskt. Jag kommer att vara trettio när detta decenniet tar slut, ha en bra utbildning och förhoppningsvis en vettig inkomst från ett jobb jag är nöjd med.

Det ska bli väldigt spännande att se vad de kommande åren bär med sig. Omvälvande kommer de säkert att vara, och mycket kommer att hända. Jag kommer att på allvar bli vuxen, inte bara till siffrorna som betecknar min ålder.

Nu har vi gått in i vårt fjärde decennium!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0