Tentaplugg och hockeyångest

Tenta på onsdag och som vanligt så känns det nervöst. Prestationsångest för att inte prestera lika bra som de andra jag umgås med eller att överhuvudtaget klara av det för den delen. Vilket är lite dumma tankar såklart, för jag har hängt med på föreläsningarna och jag har varit med på alla seminarier. Dock har jag kanske läst för lite, vilket kanske skulle kunna fälla mig. Det kommer säkert vara nyttigt att plugga tillsammans imorgon, så jag tror att det löser sig till sist. Det brukar göra det. Som tur är.

Hockeyångest ja. Det är hockey på torsdag, Scandinavium, 19.00, jag, Henke, pappa och Linnéa, Förlunda-MODO. Att bryta trenden med att släppa in sex mål vore att föredra, likaså att spela lite bra igen. En vinst känns lite mastigt. Orkar inte med det dåliga spelet, kvalserien är ju inte så himla kul. Hoppas på att undvika den, helt klart. En hockeysäsong som slutar i februari, känns tråkigt och ovant.

Lite snö kan locka fram barnasinne i vem som helst, jätteroligt hade vi igår då vi byggde snögubben Joel, en snölykta och en snöborg! Synd bara att det slaskade bort så snabbt, men det var kul så länge det varade! Vi bangade att komma till Morsing och spela spel för att det verkade komma för mycket snö (vilket det med facit i hand inte gjorde),  och hamnade hemma i Backatorp, ute i snön istället!

Nu ska jag ducha, sen sova, för jag är faktiskt jättetrött!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0