1 februari och längtan mot vår

Januari har kommit och gått och nu är korta februari är, inte långt till mars och då är det nästan mars och vår. Klockan kan nu bli fem och det är fortfarande ljust ute. Om två månader är det ljust ännu längre, och det är underbart härligt.

Februari kommer att bestå mys, kyla, värme, plugg, hockey med Foppa och kärlek. Hoppas och tror jag, sen kommer det nog till en hel del över det, men det tar vi då.
Den 14 är det Alla Hjärtans dag ♥, och jag älskar, ÄLSKAR, att den äntligen betyder något. Att det inte blir en dag i mängden utan en dag som blir lite extra mysig och kärleksfull.
Den 26 är det Frölunda - MODO i Scandinavium kl19.00 och JAG ÄR DÄR! Jag är där med Henrik bredvidmig och pappa och syster en bit bort och vi är där och kollar på FOPPA, (hoppas jag, fingers crossed) och ser förhoppningsvis en bra hockeymatch på köpet, men det kan liksom kvitta lite nu, när Foppa spelar...
Den 28, på natten mot den 1 mars är det tydligen vaka för oss^^ Våran dag är ju den 29 egentligen, men eftersom det inte är skottår iår, så blir det ingen våran dag i februari, som vi faktiskt hade förra året. Då bestämde vi idag att ha vaka och pussas precis på tolvslaget mellan den 28 februari och den 1 mars! Smart va? Egentligen så firar vi ju inte varje "månadsdag" men denna blev lite speciell!

Jag genomlider dessa kalla månader bara för att jag vet att det kommer något bättre sen. Jag tar sikte på våren och ser allt annat som en kall transportsträcka. Man får göra det bästa av tiden som finns däremellan.

Take care
/S

Kommentarer
Postat av: Morsing

Jovars, din är ju i alla fall hemma på alla hjärtans dag! Haha, vi hade lite samma tanke där med februari och mars och vår :). Det ska bli så härligt när det blir varmt och skönt igen! Men innan dess blir det bestämt lite mer snö osv för mig ^^. Får ju försöka utnyttja min snowboard! Kollade du upp Radiohead-låtarna någon gång förresten? ^^

2009-02-04 @ 09:50:04
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0