Bad, rainy day!

Här sitter jag ensam och uttråkad och tittar ut på regnet som envist droppar ner utanför mitt fönster.

Funderar på en massa saker... Till exempel hur ensamt det är här nu och hur tråkigt det är, varför den svenska sommaren bara var här i Göteborg en vecka när jag var utomlands och vart min kreativitet har tagit vägen... Jag som alltid var så kreativ, målade, klippte och klistrade, gjorde halsband och tecknade. Nästan allt har försvunnit. Ibland kommer det glimtar tillbaka, och jag blir full av idéer och kreativitet, men den känslan är flyktig och försvinner innan något är slutfört. Det känns som om tiden aldrig räcker till och att det är lättare att göra något annat.

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet och det är faktiskt nästan skönt. Skönare än att sitta här hemma ensam och stirra. Stirra på tv:n, ut genom fönstret eller bara rakt fram. Jobba tisdag-fredag + söndag den här veckan, sen är det nätter nästa vecka som gäller. När jag väl är där så är det helt okej faktiskt, men nu mellan passen, då är det inte roligt alls.

Nu ska jag försöka vara kreativ och visa att jag kan teckna...

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0