Sushi? - Not for me!

Vi har i gänget jag umgås med i skolan pratat om att gå och äta sushi på en lunchrast. Jag hade aldrig smakat det innan, medan två av de andra tjejerna älskade det. Pratade med några andra i måndags och då bestämdes det att det skulle bli sushi på tisdagen. Av dem var det bara en som hade ätit innan, så jag var iallafall inte ensam om att inte ha ätit det tidigare. Så på lunchen i tisdags gällde det. Vi gick ner typ 100 meter till "Sushi garden" och beställde och jag var rätt nervös... Dock inte lika nervös som den stackars japanen som fick 10 studenter på halsen...

Efter mycket om och men fick vi iallafall något att äta. Jag kan säga såhär: Det var inte min favorit direkt, men jag är mycket nöjd med att ha testat! Jag tror att det var sjögräset som gjorde att jag inte gillade det alls. Riset var ok, laxen var också ok, tofun jag fick var godast tycker jag. Kanske skulle testat avocade, undrar om det hade varit godare med helt vegetarisk? Det var nog helt enkelt inte något för mig, men jag är som sagt nöjd med att ha testat, för nu kan jag säga att jag vet hur det smakar, men att jag inte gillar det så mycket. Så på så sett så var det 50 väl investerade kronor! Nästa gång får jag välja matställe!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0