Högskoleprovet

Lördagens högskoleprov gick väl hyffsat bra... Till att börja med kan jag väl säga att det inte är så motiverande att veta att man ska gå upp kvart i sju en lördag för att sedan skriva prov i cirka sju timmar. Jag hamnade dessutom på Nya Pedagogen, (ni vet glashuset vid grönsakstorget?) medan en massa andra från Partille hamnade på Porthälla... Inte för att jag är så hemskt besviken för det, Henrik skrev också där, men skumt iallafall...

Började med matte-logikdelen... Den gick sådär, jag är lite missnöjd med den eftersom jag fick det så stressigt på slutet. Fick chansa, bara kryssa i de fyra sista svaren, vilket ledde till att jag inte fick ett enda rätt av dem, då jag eentligen skulle fått minst ett rätt till. Surt, annars gick det ungefär som beräknat på den delen. Engelskan gick inte perfekt, men jag tror att jag klarade av den rätt bra jämfört med min kapacitet. Orden kom sen. Min specialitet. Nu fick jag visserligen bara 29 rätt av 40 möjliga, men jag är ändå rätt så nöjd. De var rätt lätta den här gången, och de man inte kan, de kan man helt enkelt inte. Fick göra två svenskadelar, som tur var så tog de bort den första, vilken var den överlägset svåraste av dem. Fick en text om domstolar och jag gnuggade mentalt händerna för det var ju mitt område! Den sista delen var kartor och diagram och den gick väl hyffsat den också.

Jag är överlag rätt nöjd med mitt resultat, men jag kommer nog att göra om det ivår, bara för att göra bättre ifrån mig den gången. Jag vet att det skulle kunna gå så mycket bättre om jag gör det en gång till då jag är mer förberedd på vad som kommer och så vidare. Det sägs ju att man skriver bättre andra gången! Hoppas att det stämmer, då blir jag nog nöjd och glad!

På återhörande
/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0