Plugga

Jag borde verkligen plugga järnet, och ha gjort så den senaste veckan. Har det blivit så? NEJ, så klart inte! Det pocitiva med det är att man får en massa annat gjort, viktigt, men tråkigt, som man inte gjort om man inte behöver en paus från plugget. Tenta i morgon är jag inte jättepepp på, men vad gör man inte... Det är iallafall den lättare delen av kursen nu.
-Familjerätt; äktenskap, samboskap, barn, skiljsmässa och bodelning
-Arvsrätt; vad som händer då någon dör
-Associationsrätt; aktiebolag, kommanditbolag, enkla bolag osv. Visste ni att aktiebolagslagen vi har är på 180 sidor?
-Processrätt; hur en rättegång förs i Sverige, även utsökningsrätt, om att försätta i konkurs osv.
Rätt överkomligt ändå.

Äsch, vad pysslar jag med egentligen... Längtar verkligen till imorgon eftermiddag då tentan är slut. Eller nej, det gör jag inte alls det! Då är det rotfyllning som gäller... Suck.

Kom, jag vill ha en stor kram och en stark, varm famn att krypa upp i nu.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0