Det där med kärlek!

Det är så underbart!
Jag har folk på många ställen runt mig som är så där mysigt småkära, intresserade och allmänt glada. Jag blir så glad av det!
Jag unnar dem verkligen det, för jag vet så väl hur härligt det känns!
Jag vet hur jag kände det i slutet av april förra året, och en bra tid efter det.
Jag vet hur jag känner det nu. Det finns stunder då jag är lite avundsjuk, på det där första lilla, osäkra och spännande. Det finns stunder då jag är så stolt! Så glad! Så lycklig!
Jag är inte mer avundsjuk på osäkerheten för jag har säkerheten. Jag är inte mer avundsjuk på nyfikenheten för jag har upptäckt mycket, men har den fortfarande. Jag är inte avundsjuk på spänningen för den tappar man aldrig!
Jag värdesätter varje möte, varje litet sms, varje telefonsamtal. Jag är inte avundsjuk på att vara småkär, för vet ni vad? Det är jag fortfarande!
Jag minns början, min osäkerhet, vem ska ringa? Vågar jag skicka ett gulligt sms? Vad vågar man?
Jag minns förra månaden, förra veckan, igår! Min osäkerhet, vad vågar jag göra?
Har kommit fram till att det inte är så viktigt. Båda blir glada om den andre hör av sig. Det löser sig alltid.
Man känner bara en stor tacksamhet. För att man är så lyckligt lottad.
Det har varit vi i ett år och 21 dagar idag. Tack för allt. För osäkerheten. Tack för nyfikenheten. Tack för igår. Tack för imorgon. Tack för kärleken.

image50

/S

Kommentarer
Postat av: Viccan

och nu sandra fick jag tårar i ögonen, vi är allt bra sentimentala nu...
jag är så glad att du har hittat din Doctor Mc.Dreamy! ses imon söt!

2008-05-22 @ 21:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0