Lars Winnerbäck live

Jag var ju på Lars Winnerbäcks konsert i Lisebergshallen i Göteborg i Söndags och det var nog något av det bästa jag gjort och jag antar att de flesta som var där tycker som jag. Jag var där på söndagen, men det var ju spelningar där på fredagen och lördagen också. Jag har letat efter klipp sen spelningarna och jag har hittat en del, fast de är främst sen den där fredagen då Sara var där.

Sara allt detta är främst till dig, det var du som var där då och du som kan framkalla den exakta känslan från låtarna och relatera till dem. Till alla er andra som var där, känn igen er i låtarna och kom ihåg känslan från just er konsert och glöm inte. GLÖM INTE ATT NI OCKSÅ VAR DÄR! Detta är en konsert som alltid kommer ligga nära mitt hjärta.

Jag inleder med den första låten från den första dagen och den allra första spelningen på denna turné.
Farväl Jupiter, min favoritlåt... Lyssna och njut!



Nästa låt är låten som nog ALLA sjöng med i, Kom ihåg mig då.
Den var också riktigt bra. Det är en låt som alla kan så allsången blit riktigt mäktig!

 

En låt som framkallade gåshud på oss som var där var Hugger i sten, den låt som Sara och Julia skulle mörda för att få höra. Det fick de och här kommer den. (Visserligen från den 27/10, men det får gå!)



En av de finaste låtarna på den nyaste skivan Daugava: Om du lämnade mig nu... Egentligen en duett med Miss Li, men här med körsångerskan Anna Stadling, men det var minst lika bra det. (27/10)

 

En låt som publiken verkligen ville höra var Kom Änglar, men så började han prata om en räv och att man inte kan spela gamla vänner varje spelning, men nu sade den där räven att  "du Lars Winnerbäck, vem tror du att du är, ha konsert utan att spela din äldsta och trognaste vän som började spelas på fritidsgårdar och som alltid följt dig genom åren. Hur kan du inte spela mig?" Här kommer den, avslutningslåten, Kom Änglar!

 

Det får nog räcka för nu, men lyssna iallafall på Farväl Jupiter, det är nog den bästa låt jag har hört på länge...
På återseende
Kramar Sandra

Kommentarer
Postat av: MackanGedda

Lasse är alltid lika sjukt bra!

2008-01-14 @ 20:06:28
URL: http://mackangedda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0