Nyduschad, men bara på utsidan

Jag har just duschat, tvättat av utsidan.
Tvättat bort damm, smuts och inpyrd röklukt.
Fått bort det som inte hör hemma där.
Gjort mig ren. Fräsch. Nyduschad.
När man kommer ut ur den varma duschen känner man sig som en ny människa.


På utsidan.
Men sällan på insidan.


Vill skrubba lika intensivt där, men det går ju inte.
Tvätta bort allt. Nästan. Mycket iallafall.
Få bort det som inte hör hemma där.
Rastlösheten. Tvivlet. Tankarna som snurrar för fort för att tänkas på riktigt.
Få bort den gnagande känslan som skaver.
Ta en borste och bara skrubba tills det svider. Så att jag vet, så att jag känner. Så att jag vet.
Bara släppa. Allt.
Allt, men inte alla, inte dem som finns där, nära och alltid.


Tack.


Jag är nyduschad, men bara på utsidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0