En dag full

Mycket trevligt var det ju igår, det var först en sväng med Sandra på stan, på Bengans impulsköpte jag en skiva, David Gray - White Ladder, det var en chansning som gick hem faktiskt! Sen bar det hemåt vid fem efter typ fyra timmar på stan, det var dags att äta middag hungrig som jag var. Sen blev det så att jag hängde på en massa folk som skulle in och kolla på Bounce när de uppträdde på Kulturkalaset. Det var bra tycker jag som objektiv person, jag kan ju ingenting om dans. En massa trevligt folk var med, hoppas jag kommer på alla. Laura, Louise, David, David, Simon, Magnus, Ellen, Anna, Ida, Fredrik, Patrik och Robert. Och jag då. Och så träffade jag Sara helt plötsligt också. Såg faktiskt en massa folk som jag kände igen på stan igår, det blir väl så om det är nåt stort happening. Efter Bounce var slut drog vi vidare innne i stan och vi hamnade tillslut vid Kopparmära och såg på elddansare, det var coolt :P Eftersom det är vardag nu går det bara en nattbuss och den går tio i ett, så det vara bara att ta den hem. När vi satt där på Heden och väntade kom det på ett killgäng som kanske var något år yngre än oss och ojojoj. Snacka om matchokultur! Det var nästan så att man kunde tro att de var jättefulla hela bunten, men det var de inte kom vi fram till. De satt och sjöng, gastade och kaxade sig en massa hela vägen hem! Jag tror att de lyckades avverka nästan varje musikgenre som finns! Dansband, hårdrock, pop, disney. Elvis, Tommy Nilsson, Techno, dansmusik, ja det var en salig blandning och vi som satt dät kunde knappt hålla oss för skratt! Till en början kunde de iallafall hålla tonerna, men det slutade de med senare... På Ne-term kom det på ett gäng killar och tjejer som var väldigt mycket hårdrock eller nåt i den stilen och de var röda i ansiktet flera av dem. Strax där efter kommer det fram ett killgäng på utsidan av bussen och börjar skrika på rockersen bakom oss att de ska komma ut och så slår de på bussen. Det visar sig att gänget som står utanför har sprutat pepparsprej i ansiktet på killarna i gänget som sitter bakom oss, helt oprovocerat inne på terminalen och nu tycker de att de ska fortsätta göra upp. det var bara en väldigt absurd situation med tre olika gäng på en buss och ett utanför. Vakterna kom sedan precis när bussen körde och förhoppningsvis tog de hand om bråkstakarna med pepparsprejen. Hela vägen hem tvingades vi fem (jag, ellen, simon david och patrik) sitta och lyssna på allt annan än fin sång. Vi visste nog inte om vi skulle skratta eller gråta, men det var ju gapskrattet som låg närmast till hands, men det kunde vi ju inte gör när vi satt där. Ja det var verkligen en upplevelse det här. De sena resorna hem från stan med nattbussen brukar bli spännande ibland, men ja, det här var något utöver det vanliga. Trevligt hade vi det iallafall, vi kunde konstatera att underhållningsvärdet på resan var mycket högre nu än vad det hade varit om vi hade åkt utan det sjungande gänget. En trevlig dag har det varit helt klart och det var så kul att träffa alla igen!

Ha det gött! Kramar /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0