Inte alls bara en lek!

De som säger att sport bara är en lek har så fel! De säger att det inte är blodigt allvar. De som säger så, vad vet de om det egentligen?!? Det är verkligen inte alls en lek, speciellt inte för oss inbitna supportrar. Just då i stridens hetta är det verkligen blodigt allvar. Det kan vara en match då det verkligen gäller, det är en match på vinst eller förlust och det är bara vinsterna som räknas. Då är det ju självklart att man kan bli sur, deppig och besviken efter en förlust. Det är jag just nu. MODO förlorade den inledande SM-finalen i bäst av tre mot Linköpings HC idag med 5-1. De (MODO) tappade spelet helt från den underbara matchen i måndafs mot HV. Därför är jag lite deppig just nu och jag tillåter mig att vara det, för att jag kan bli så himla glad och lycklig när det går bra för mitt favoritlag.

Det är helt enkelt så att det är lätt för dem som inte bryr sig att säga att det inte är på blodigt allvar eller att det bara är en lek, medans det för dem som verkligen bryr sig, kan saker och är inbitna fans då är det blodigt allvar och då är det verkligen på riktigt.

Jag har märkt att jag skriver fler och fler inlägg som handlar om hockeyn just nu, men jag kan nästan lova att det blir bättre då säsongen är över. Jag vet att jag anses vara lite knasig på grund av mitt stora hockeyintresse, men det blir nog bättre. Jag har ju trots allt en blogg för att skriva om det jag gillar och det är ju det jag gör nu. JAg ska sluta klaga på Laura när hon bara skriver om dans, för jag märker ju att jag blir likadan själv.

Pusshej på ett tag! /Sandra

Kommentarer
Postat av: Laura

haha..jo, visst blir det lätt så att man snöar in sig på ettämne man är intresserad va, fast att man vet att ingen annan är intresserad. det är ganska svårt att ta sig ut sedan kan jag tala om:P

2007-04-04 @ 22:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0