Sundsvall + Ånge, or not?

Mina planer för helgen är egentligen att åka upp till Sundsvall och gå på Rum:s förbundsmöte fredag-söndag, för att sedan åka till Ånge och vara hos farmor och farfar till måndag kväll då jag tar nattåget tillbaka till kära Göteborg. Nu får vi se hur det blir med det, eftersom det knappt går att flyga, vilket jag egentligen skulle gjort upp på fredagen. Annars tar det ca 7-8h med tåg Göteborg - Sundsvall. Det enda möjliga för mig är att åka nattåg på fredagkväll, eller tillbringa hela dagen på lördag med att åka tåg. Inget av alternativen är inte speciellt bra; med nattåget är man framme runt 04.00, vart tar man vägen då liksom? Om man tar x2000 går det vid antingen kvart i nio, eller kvart i tio och man är framme  16.00 eller 17.15. Problemet är det att mötet börjar kl 12.00 med lunch, så jag kommer att bli minst 4 timmar sen, vilket känns sådär. Alltså har jag ingen aning om hur jag ska göra om jag inte kan flyga upp. Det kanske inte ens finns biljetter till tåg...
Fördelen med allt det här är ju att jag antagligen får se en liten, eller en stärre för all del, skymt av Henrik på fredagen om det blir tåg. För jag hoppas verkligen att jag kommer iväg, det vore så kul att få träffa farmor och farfar igen, det var så länge sedan nu, och jag vet inte hur det kommer att bli i sommar. Det som bär mig emot är att jag kommer att vara borta en hel helg när min älskade är här, det är lite tufft.
Jag får se hur det blir helt enkelt, det finns både fördelar och nackdelar med båda alternativen.

/S

Kommentarer
Postat av: Morsing

Det är klart det känns jobbigt att åka iväg när han är hemma. Men å andra sidan muckar han väl snart, och då kan ni ju vara tillsammans hur mycket som helst :).

Av din text känns det ändå som att du väldigt gärna vill åka! Jag skulle nog ha tagit nattåget om det inte blir av med att flyga. Men vad jag har hört ska flygplatserna öppna på torsdag.

Att komma fyra timmar sent till en sådan sak blir nog ändå lite tråkigt. Och en gratis-lunch är ju aldrig fel :D

2010-04-20 @ 10:27:00
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0