Packning...

Nu har jag börjat packningen så smått inför söndag och resan till Kroatien! Det är verkligen en massa som ska med... Skönt att väskan är såpass stor att den rymmer en massa och att det inte är ett shoppingparadis vi ska till vad jag vet.

Jag har börjat med necessären och läkemedelsförrådet. Jag har preparat som förebygger turistdiareé, som stoppar/dämpar diareé om man får det och som återhämtar kroppen om man fått det. Bara det liksom. Sen är det huvudvärkstabletter, plåster, solkrämer, salvor och alla dessa allergimediciner. Blir en hel del det. Utöver det ska jag ju ha alla "vanliga" saker man har i en necessär med mig också, som deoderant, borste och tandkräm etc.

Kläderna kommer inte bli lätt det heller. Tur att det är sommar så att man inte behöver så mycket varma och tjocka kläder med sig! En hel del klänningar blir det, linnen och badkläder, några jeans, någon tjock tröja, min älskade skinnjacka, leggings, bra skor att promenera i, sandaler att vara fin i, badskor att gå på stenstränderna i och oömmare strandskor. Regnjackan tar inte stor plats, så den kan lika gärna få åka med... Solhatten så att jag inte får solen i ögonen eller för mycket sol på huvudet, linnebyxor om det är mycket myggor men fortfarande varmt. Jag tror ni fattar, massa saker, både att packa ner och att tänka på. När jag sen dessutom kommer hem till ett tomt hus så är det ännu fler saker att komma ihåg. Men det ska nog gå bra.

Jag är så förväntansfull! Det ska bli så roligt det här! Att packa och se fram emot det som komma skall känns som om det är nästan halva resan... Nu är det sovdags för mig iallafall, och imorgon mer packning och förberedelse.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0