Första natten avklarad!

I tisdags när jag gick på stan med David och köpte studentpresent och var allmänt velig i jakten på en resväska så ringer min chef (coolt att kunna säga att man har en chef!) och undrar om jag kan hoppa in och jobba natten. Alltså natten som kommer! Blir helt handfallen där jag står mitt i Brunnsparken, men svarar att, "ja, jo det kan jag väl göra!" Kunde inte med att svara så mycket annat, ny som jag är! Så natten till onsdag var jag vaken och gick på Backadalens korttidsäldreboende! Det var jobbigt runt två-tre, då jag bara jobbar hälften av mina tio timmar och det var låångt fram till 07.00 då jag fick ta mig till Backatorp och somna sött i Henkes säng. Det gick visserligen mycket bättre än väntat, men det är tufft nu i efterhand, att ta igen sömnen. Hela onsdagen gick som i en dimma typ, så på Filips student var jag lite trött :P Men nöjd är jag nu och pengar får jag för det också! Gött gött. 97 kr i timmen, + 1h kvälls ob och 8h natt ob. + ev semesterersättning. Mycket pengar blir det! :D

/S

Kommentarer
Postat av: Morsing

Åh vad roligt, hoppas verkligen ni får det jätteroligt i Kroatien!! Vart var det du flög förra gången du flög då?

Jag har flugit jättemycket och också mycket till USA och så, och har aldrig varit särskilt rädd, men det har blivit lite värre sedan jag blev äldre och ändå började inse vad som SKULLE kunna hända. Men det ska man ju inte räkna med då skulle man aldrig våga göra någonting! Dessutom känner man sig alltid lite tryggare när man flyger tillsammans med t.ex. familj eller vänner tycker jag!

2009-06-07 @ 21:16:35
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0