Today was another day.

Det var en dag av sömn, sen ett hårt uppvaknande av att grannen slipade på sin bil och att mitt mobil alarm gick igång. Den spelar "Boulevard of Broken Dreams" för mig, visst är det passande!?! Sen åt jag lite frukost, och strövade runt lite i hemmet här innan jag drog mig mot bussen och stan. Lunch blev det på Korsvägen i väntan på syster, brie och salami baugette med cola, för 30 svenska kronor, inte helt fel! Lite gående runt på stan innan jag tog bussen tillbaka till Partille.

Dags för läkarbesök, klämma på magen, blodtryck lyssna lite på lungor och hjärta, äter du normalt? har du aptit? remiss till dietist och sedan tappa fyra rör blod ur armen. Bara sådär. Tur att jag bad att få ligga ner, mesig som jag är. Det gör lite ont, och det var lite läskigt men jag klarade det!

Hem, mat, ner, tid över. Biblioteket, låna The Eldest, lika bra att läsa på engelska, det var ett tag sedan nu. Det var nog Eclipse senast det... (Mental note; prata med Laura om böckerna!!!)
Kulturskolan, folkmusik. Vänta på de tre andra. De kom inte. Lära mig en låt själv. Det gick bra! Paus, väntan. Bilblioteket. Leta reda på civilrätt, låna den. Lär er uppskatta gymnasieböckerna säger jag bara. Högskoleböckerna kan ta död på vem som helst!
Orkestern börjar. Slit med Bergakungens sal. Det låter med som små bebistroll, inga jättar direkt. Fy vad den är tråkig!
Paus. Fika. Orkester igen. Får nya noter med en march ur Carmen, mycket bättre! Det är grejer det! Den kommer låta fint när den blir klar...

Prata lite med älskling på vägen hem, buss hem, äta lite... Fy vad jag är trött!

I morgon har jag inget mer planerat än att fixa med CSN, ha fiollektion vid 18 och kanske stryka litegrann... Man har inte mycket till liv mellan föreläsningarna. Inte innan plugget drar igång iallafall.

Idag fick jag iallafall också pli på mig själv, tog mig i kragen och ringde och beställde klipptid. Nu ska riskbusken och trollburret minsann få ett slut! På torsdag klockan 12 smäller det!

Nu ska jag nog sova. Eller läsa lite. Eller vänta på lite bra musik eftersom jag tabbade mig med hårddisken.
/S

Kommentarer
Postat av: Ida

Blev det juridikkursen? :)

2008-09-04 @ 20:49:28
URL: http://stenarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0