Hejsan!

Då har man skrivit nationella provet i Svenska B... Så skönt att ha det avklarat! Jag tycker att det gick riktigt bra för mig, skrev ca 14 sidor på bredradigt papper och satt från 8,15 till ca 11,30. Egentligen fick vi ju sitta ända till 13,15, men orka det liksom! Nej, jag gjorde det i min takt, sen lämnade jag in och gick och åt! Ämnet för detta årets prov var "Dröm och verklighet", och jag skrev en essä (utredande text om ett ämne som kan tänkas intressera många. Den ska vara personligt hållen.) om underrubriken "Livet en dröm". Då vävde jag in en dikt som fanns i texthäftet och filmenThe Matrix. Då fick jag in den i ytterligare ett ämne denna vecka! Jag har ju en inlämning om den på fredag(! fredag, inte torsdag :D !!!) men det gick bra att skriva om den nu med... Efter det lyckades jag få upp en flaska med nagellack som hade totalt korkat igen. Försökte med allt, kniv, varmt vatten, aceton och handduk, men inget funkade... Det var först då jag bände riktigt ordentligt med en kökskniv som det lossnade... Nu blir mina naglar gula och fina =) Som om det inte varit nog med jobbiga grejer denna vecka kommer vi också göra ett högskoleprov på prov på torsdag, bara för att se hur det är. Orka att våra lärare lägger alla jobbiga saker på samma vecka! Jaja, nu ska jag snart äta, sen ner till orkestern och värva medlemmar till mötet jag ska gå på, sen hem, plugga mer filosofi och sen ringa H. Han skrev ju också prov idag så det är ju trevligt att höra hur det gick för honom :) I och för sig behöver jag inte ha en anledning till att prata med honom, det gör jag ju så gärna ändå =)

Ha det bra!
Pusshej /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0