SM-Final!!!

image1Jag hade lovat migsjälv att om det nu var så att MODO inte skulle gå vidare till SM-finalen, utan bli utslagna av    HV71idag, så skulle jag skriva ett inlägg om tomheten, kanske ett helt tomt. Men gissa vad? Dte behöver jag inte göra!!!

Idag var det dagen då det verkligen gällde. Vinst eller förlust. Vid en vinst skulle MODO avancera och ta platsen mot Linköping i finalserien, vid en förlust blir det inget mer spel i år. Vinst eller förlust helt enkelt. Vid sådana här tillfällen är det inget annat än vinst som räknas, varken för spelare ledare eller supportrar.

De första två matcherna i semifinalspelet vann MODO ganska lätt, en hemma och en borta, och det såg ut som om det skulle bli en relativt  enkel resa mot finalen ett tag, men skenet bedrog. Av de följande tre matcherna vann HV alla. Nu hade de chansen att avgöra på bortaplan i Ö-Vik och då gå vidare till finalen på MODOs bekostnad. Då tar sig hela MODO-laget i kragen och vinner på hemmaplan och tvingar på så sätt fram en sista, sjunde och avgörande match. Det var den somn spelades idag. Jag var såå otroligt nervös inför matchstart att det var otroligt att jag klarade av att sitta still. Men det gjorde jag och det var tur att jag inte gick ifrån datorn utan satt kvar och följde matchen! MODO van den första perioden med 2-0! Den andra med 1-0! Den tredje slutade oavgjord med 2-2! Det betyder då för alla som kan lite matte att MODO vann hela matchen med 5-2! Det blir SM- FINAL mot LHC på onsdag!!! Det är den sjätte finalen i klubbens historia. Den första spelades år 1979 och då blev det SM-GULD!!! Det är hela 28 år sedan, (då var det stjänoachen Tommy Sandlin som ledde laget till guld) så det skulle helt klart sitta skönt med ett till nu i mer modern tid!

MODO är verkligen som allra bäst när det gäller! Jag är så stolt! TACK TACK TACK!!! Tack för att ni låter mig och så många andra av supportrarna uppleva det här! TACK!!! Kämpa på MODO!!!

Puss hej på ett tag!! /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0