Vad kostar lacket?

Jag tänker inte så mycket på vad ett nagellack kostar när jag köper det, iallafall inte ett av de billigare märkena, eller de som kostar under 50-lappen. Men det spelar egentligen inte så stor roll, eftersom alla lackflaskor är olika stora. Jag tänkte därför att det kunde vara roligt att ha en liten jämförelse mellan vad de olika nagellacksmärkena kostar om man jämför de med varandra. Här har jag valt att jämföra de svenska priserna, och vad lacken kostar att köpa i butik i Sverige. Jag har ännu inte vågat köpa mig ett nagellack från utlandet eller via internet, men det kommer väl en dag för det också! Här kan man i alla fall få sig en liten uppfattning om vad de olika lacken kostar i förhållande till varandra. OPI och China Glaze går förstås att få tag på mycket billigare på nätet, men bor man i Sverige och är lite feg får man stå sitt kast!
.
Depend: 25kr 5ml - 5kr/ml
OPI: 150 15ml - 10 kr/ml
Mavala: 39 5ml - 7.80kr/ml
H&M: 39kr 9ml - 4.30kr/ml
Isadora: 69kr 6ml - 11.50kr/ml
MNY: 39kr 7 ml - 5.50kr/ml
China Glaze: 99kr 14 ml - 7kr/ml
.
Om alla hade varit lika stora som en flaska med OPI hade de kostat så här mycket:
Depend: 75 kr
OPI: 150 kr
Mavala: 117 kr
H&M: 64.50 kr
Isadora: 172.50 kr
MNY: 82.50 kr
China Glaze: 105 kr
.
Här kan man se att trots att en Dependflaska är ganska billig så blir den rätt så dyr i längden trots allt, speciellt när kvaliteten inte är den allra bästa.
Mavala har lack som är av lite bättre kvalitet än Depend, men det är å andra sidan ännu dyrare.
OPI är det egentligen svårt att prata om i svenska priser, då det är så äckligt dyrt med deras lack här, men jag gör ett försök. 150 kr är väldigt mycket pengar, men de har till sin fördel den stora flaskan, den grymma penseln och en riktigt bra formula.
H&M är förvånansvärt billiga, med sina stora flaskor och låga priser. Formulan på deras lack är rena drömmen, riktigt bra fynd om jag får säga det själv!
Isadora tycker jag är väldigt mycket för dyrt egentligen! Det kanske är därför jag köpt alla flaskor jag har på rea... Jag tycker inte så mycket om deras färger och pensel, samt de har en väldigt liten flaska till ett ganska dyrt pris.
Jag har bara en flaska från MNY, Maybellines lillasystermärke, men kan ändå utvärdera den tycker jag. Jag gillar konceptet att ett dyrt märke gör en linje med lite billigare kosmetik. Nagellacket var helt okej, men det krävdes lite speciell teknik och flera lager för att få det riktigt bra. Det finns en massa färger, men egentligen kanske det är liiite dyrt för min smak.
China Glaze har jag faktiskt inte något än, men jag är riktigt sugen på att köpa ett lack från dem, och testa, då alla nagelbloggare talar så varmt om det. Även det är mycket billigare om man köper utomlands eller över nätet, men lite humanare pris än OPI. Även där får man en riktigt stor och ordentlig flaska, och de har hur många färger som helst att välja bland!
.
OPI är ju mycket bättre än Depend, så man hade nog varit riktigt besviken om man köpt en Depend-flaska av OPIstorlek. Så det är ju tur att de inte är större än 5ml! Å andra sidan är ju en stor del av tjusningen med Depend att man kan köpa en liten flaska och testa en ny färg när man känner för det. Det sjuka är ju att Isadora är så fruktansvärt dyrt, det är det verkligen inte värt enligt mig. Inte så bra formula eller så fina färger att man kan tänka sig att betala så mycket.
.
Nu blev det ett inlägg helt utan bilder men med mycket text, hoppas att det går bra!
.
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0