Favoriter

Tänkte att jag skulle göra ett inlägg om mina favoritlack. Det är dessa som jag använder lite oftare än alla de andra. Jag skulle uppskatta att jag har ungefär 30-40 olika nagellack, men några använder jag oftare än andra, och vissa blir ju såklart favoriter!
Från vänster till höger:
*OPI - Up Front & Personal * Depend - 105 * H&M - Blue Wave * Mavala - Feminine * Isadora - 123 Apricot * H&M - Ocean Sand * Depend - 194 * OPI - The One That Got Away*
Lacken kostar ungefär så här:
OPI: 150 kr
Depend: 29 kr
H&M: 30 kr
Mavala: 45 kr
Isadora: 69 kr (detta var på rea; 29 kr)
Generellt sett så är OPI nog en favorit, men vem har råd att lägga 150 kr på ett nagellack egentligen? Formulan är väldigt bra, och man får en stor volym när man köper en flaska.
Depend är nog det märke jag har flest olika lack ifrån, mest för att det är såpass billigt att jag känner att jag har råd att köpa många och testa olika färger. Lacket har en tendens att torka lite i flaskan, men det känns ändå överkommligt. Mitt favoritlack (105 på bilden) är från Depend.
Lacken från H&M är inte heller några högkvalitativa nagellack, men det är kul att testa! Det ljusblå som syns på bilden har jag testat nu, faktiskt ingen favorit... Det var alldeles för ljust, så det såg bara konstigt ut på. Det bruna har jag faktiskt inte testat heller än, mer än på papper, men det blir nog bättre än det blå! Jag har en liten förkärlek till lack med mycket glitter och shine i, syns det? =)
Isadora är ett mäsrke jag inte använder så ofta, mest för att jag tycker att priset inte överrensstämmer med innehållet i flaskan... Färgerna är inte så snygga att de är värda att lägga en massa pengar på. De flesta av de Isadoralack jag äger eller har ägt har jag nog köpt på rea.
Om man vill ha ungefär det man betalar för och dessutom vara nöjd med det i efterhand så är Mavala ett bra val. Man har många snygga färger att välja bland och flaskan håller sig relativt länge. De blir oftast riktigt bra när man målar med dem också.
Mer nagelinlägg kommer, var så säkra!
/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0