Laget i mitt hjärta♥


Det blir hockey även till hösten för min del. Klart att det kanske blivit det ändå, men då med MODO i Allsvenskan. Nu vann MODO ödesmatchen, den viktigaste matchen i lagets historia, mot Södertälje med 2-0 i fredags och tog sig tillbaka Elitserien. Underbart skönt verkligen! Känner så himla mycket för det här laget, det hade verkligen varit katastrof om MODO inte hade spelat kvar i Elitserien säsongen 11/12, både för spelarna, staden och ekonomin i klubben. Läste en siffra om att en klubb som mister sin elitserielicens och tvingas spela i Allsvenskan förlorar ungefär 40 miljoner kronor. Det skulle göra det extremt svår att behålla de sponsorer laget har, vilket gör det svårt att värva spelare av den klass som behövs i ett topplag, vare sig det är i Elitserien eller i Allsvenskan. Självklart vore det en katastrof som skulle göra det jättesvårt att ta sig tillbaka till spel i högsta ligan.

Nu börjar en intesiv period av att bygga ett nytt lag. Ett lag som tillskillnad från den gångna säsongen håller måttet, tar sitt ansvar och levererar ordentligt, varje match! Lite nya nyförvärv, några trygga hörnstenar från det gamla laget, men först och främst, om laget ska stå sig bra i framtiden och inte riskera att pendla upp och ner i tabellverket, måste det satsas på juniorerna. De är de som är grunden för föreningens framtid. De är de som är viktigast att satsa på för att ha en bra grund att stå på i framtiden. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de lyckas det här året, till skillnad från de tre senaste. Lyckas de med lagbygget under sommaren tror jag att MODO Hockey har en god chans nästa säsong.

Jag är glad, men framförallt väldigt lättad att mitt och Övik:s hjärtelag klarade sitt elitseriekontrakt den här gången, och får fortsätta i Sveriges högsta hockeyliga. Underbart att se lagets stora profiler så stolta, glada och lyckliga efter att slutsignalen hade gått. UNDERBART!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0