Oscarsgalan 2010

Inatt, 00.00 svensk tid, har två av mina favoritfilmer chans att vinna många priser. Dessa är:
Avatar och Inglorious Basterds.

Hoppas att någon av dem får som bästa film och att Christoph Waltz får pris som bäste manlige biroll som Hans Landa i Inglorious Basterds, för den rollen var grymt bra! Sen är de ju nominerade i en hel rad med andra kategorier också. Ska också kika på två av filmerna som är nominerade i kategorin "Bästa animerade film", Prinsessan och grodan och Upp. Har hört att båda två ska vara riktigt bra.

Jag får se om jag stannar uppe och kollar på början av galan, men antagligen inte. Jag får slå på datorn imorgon istället och med spänning läsa vilka som vann!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0