Brev

Tänk att du öppnar brevlådan. Där ligger dagens tidning, en massa reklam, kanske lite räkningar, och längt ner, dolt av allt det andra ligger något helt annat. Ett litet vitt kuvert. Ett brev, adresserat till dig. Du ser på stilen och försöker lista ut vem det är som har skickat dig ett brev. Lyckan när du öppnar det, läser de första raderna och sedan sneglar på vem det är som har undertecknat.

Ett brev för mig är lycka. Det är att någon har ansträngt sig tillräckligt mycket för att faktiskt sätta sig ner, ta ett papper och en riktig penna och skriva. Inte skriva på datorn som det är så himla lätt att göra nu för tiden. Ett brev är inte ett inlägg på facebook. Ett brev är inte ett långt mail. Ett brev är inte ens ett fint sms. Ett brev är någons tid. Det är fyllt av känsla. Det visar att någon faktiskt har tänkt på dig, lite extra, lite mer än vanligt.

Jag gillar att få brev. Jag gillar att skicka brev. Tyvärr blir det alldeles för sällan, men jag har lovat mig själv att bättra mig. Börjar smått och försöker bli bättre och bättre.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0