Sugen på film...

Jag gillar bra filmer. Jag gillar att äga bra filmer. Till höger är några av alla de filmer som jag skulle vilja ha. Det är ju något speciellt med att faktiskt äga den fysiska filmen, med fodral och allt. Att ha de filmer man verkligen gillar tycker jag är roligt. Det är roligt att ha dem i hyllan. De filmer som jag gillar extra mycket, de har gett mig något, och tilltalat mig extra mycket, då känns det bara rättvist att de får stå i min bokhylla och visa vem jag är.

Det känns bara lite konstigt och "fel" att köpa filmer för alla andra säger "men varför laddar du bara inte ner filmerna du vill ha?" eller "den filmen har ju jag på datorn, den kan du ju få av mig" eller "lägger du ut pegar på något du kan få gratis?" men det är inte det som är poängen! Visst man kan ladda ner, och ha dem digitalt, det är jättepraktiskt, men inte samma sak. Jag får iallafall lite dåligt samvete innan jag köper en film, bara för att det känns som lite slöseri.

Jag gör samma sak med musik. Jag köper skivorna från de artister jag gillar. Även om jag har den på datorn redan. Jag kan också gå och köpa en skiva som jag har, som jag tycker mycket om, just bara för att den är så bra. Det är mitt sätt att visa uppskattning. Sen att det kan ta ett tag och priset kanske sjunkit lite behöver man ju inte tala så högt om. Böcker är faktiskt också så. Jag har alltid älskat att köpa en ny bok, få öppna den för första gången och veta att jag läser de här raderna först av alla. Det är därför jag har så stor boksamling...

Jag vet iallafall fem av filmerna ovan som jag är nästan säker på att jag kommer att köpa till mig själv. Inglorious Basterds kommer jag köpa när den kommer ut sen. Så bra tyckte jag att den var. Alla dessa filmer är för övrigt mycket värda att se, eller ja, två vill jag se, har ingen aning om de är så himla bra. Se de flesta som säkra kort en filmkväll.

/S

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller helt med dig i det du säger i detta inlägget. visst är det jättepraktiskt och det tär inte så mkt på kära plånboken att ladda ner allt eller få av kompisar via usb minne eller liknande men det är skillnad! Att äga det man tycker om i film & musikväg och faktiskt ha den där cd-skivan eller filmen stående i sin hylla känns så himla bra på nåt sätt:)



jag gör precis som du jag köper det jag tycker om så dem kan pryda mina hyllor hemma hehe.

2009-11-23 @ 17:13:48
Postat av: Morsing

Jag föredrar absolut att köpa film. Som du säger är det en helt annan känsla att hålla det riktiga fodralet och ha det i hyllan.

Dessutom är jag inte överförtjust i att se på film på datorn. Och så vet man aldrig vad det är för kvalité och det tar evigheter att ladda ned.

Nej tacka vet jag att köpa film, bara plånboken vill!

2009-11-23 @ 19:40:01
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: Rebecca

älskar också filmer ^^, köper typ hela tiden

2009-11-23 @ 19:50:59
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0