Kräva Västtrafik på pengar!

Nu ska jag banne mig kräva Västtrafik på pengar!

I fredags skulle jag vara i Alingsås för att repa för konserten vi skulle ha på kvällen. Jag skulle vara på plats senast kl 16.00 för att plocka upp osv. Tänkte att tåget som är framme 15.30 blir perfekt. Trodde jag. Gick iallafall ifrån skolan innan sista två föreläsningstimmarna för att hinna äta och göra några ärenden på stan och sedan ta tåget 14.47 från Centralen.
Efter lite strul med biljetten sitter jag slutligen på tåget. Klockan 14.47 rullar det punktligt ut från perrongen.

Mycket längre kommer det inte. Tydligten kör föraren mot röd stoppsignal och då tar det tvärstopp. Varken fram eller tillbaka kommer vi, på över en timme! Typ 50 m från starten... Yes tänkte vi då, mer än en timme sena! Sen hade dessutom tänkt få på alla de som skulle med mitt tåg, alltså det tidiga, PLUS alla de som skulle med pendeln en timme senare, 15.47, i en tågvagn! Hur tänkte de där egentligen?

Iväg kom vi iallafall, efter mycket om och men, 1h10min försenade.
Bra jobbat Västtrafik, verkligen! Hoppas ni betalar bra...

/S

Kommentarer
Postat av: Morsing

Västtrafik är ju riktiga stjärnor. Ibland funderar jag på hur det ens är möjligt att vara så fruktansvärt värdelösa efter alla år de har haft hand om Göteborgs lokaltrafik?

Det värsta är att de försöker använda sin resegaranti som plåster på såren, men när man klagar får man ut en värdekupong på femtio kronor. Som endast kan användas för att köpa nya västtrafikbiljetter.

Kul.

2009-11-09 @ 19:53:22
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0