Cityakuten - sista avsnittet

På måndag visas det sista avsittet av den enda serie jag någonsin följt någorlunda. Cityakuten. Avsnitt 22 av 22 från säsong 15 är det som visas då. Känns som om det är en hel epok som går i graven faktiskt. Trots att jag mest följt det som gått på eftermiddagarna på trean och nu på senare dar det som gått måndagar kl 21 på trean så känner jag mig delaktig i serien, som om jag följt den länge, för jag vet att den gick redan när vi var små.

Jag måste erkänna att jag har fällt en hel del tårar till olika avsnitt. Senast när Mark dör i säsongen som går nu på trean kl 14.10. Sen blev jag såklart riktigt glad när en av mina favoritkaraktärer, Dr. Pratt kommer in i serien lite senare samma säsong. Neela är en annan karaktär som jag gillar riktigt mycket. Och så Abby och Carter såklart, det är ju typ de som gör hela Cityakuten! Morris i säsong 15 är härlig tycker jag också. Tidigare chefssjuksköterska Carol Hathaway har jag alltid gillat också, hon var speciell. Någon som jag aldrig tyckt speciellt mycket om var Robert Romano. Han var alltid så elak mot alla och visade ingen respekt. Blev faktiskt nästan glad när han först blev av med armen i en helikopterolycka, och sen blev dödad av en, hur makabert och elakt det än låter. Dock ett kreativt sätt att bli av med en karaktär på! Det finns dock ett tillfälle då han är väldigt sympatisk, och det är när han med lapraskopi-teknik (?) plockar up Elizabeth's vigselring ur avloppet, och då visar att han är duglig med sin protes... Det var fint gjort tycker jag.

Det som är mest tråkigt är att jag inte kommer att titta på måndag klockan 21 på trean, denna klassiska tid. Jag är allt för långt bakom i serien för att vilja veta slutet redan nu. Jag missade några avsnitt i mitten av serien och då ville jag inte fortsätta titta... Ska försöka spela in avsnittet för att titta på det senare, efter att jag försökt lösa resten.

Rest in piece Cityakuten (ER), den enda serie jag följt... Undrar vad jag ska ta istället?

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0