I natt, i natt, är det du är det jag...

Jag är ganska så glad jag just nu... Inte ens av någon särskild anledning bara nöjd och glad liksom. Skönt det för omväxlingsskull! Så här sitter jag i början på småtimmarna och skriver lite.

Igår uttnyttjade vi de där biobiljetterna trots allt, fick med Henke då jag lockade med en barnfilm =) I salongen var det en mormor med två små pojkar i åldern 3-5, en mamma med en dotter på 7 och en annan mamma med en flicka på kanske sex år. Och så vi då. Lite utstickande sådär, men mysig var den allt!

Fick dessutom med mig honom hem (Henrik, inte musen :P) så lite extra mys blev det för mig igår. Verkligen inte fy skam! En liten tur till Johan och lite prat med honom och Hanna blev det också. Trevligt trevligt, kul att ha dem så nära, då får det nästan bli pardate snart^^ Idag gick vi faktiskt upp i okej tid , sen spelade vi lite spel. Jag slog Henke i MasterMind två gånger!

Sen storstädade jag mitt rum, eller ja, jag städade ovanligt mycket! Dammsög bakom lådorna under sängen, bakom och under allt annat förutom bokhyllan, skakade gardinerna ute, och dammtorkade resten. Kände mig nästan duktig, men det behövdes verkligen, man hade typ kunnat stoppa en kudde med allt damm jag hade :P Det var inte ens dammråttor, det var nog dammelefanter eller något i den stilen! Blä, men nu är de borta! I nästa veva får det bli att vika kläder, det är också försummat för att det är sså himla tråkigt! Är jag duktig och får ett litet ryck så blir det nog fort klart.

Har inget bra att läsa nu, det är lite tråkigt tycker jag. Inga bra tips? Lånade en bok på biblioteket som jag får se om jag börjar på sen. (Sen som senare, typ i morgon.) Lite musiktips skulle jag inte heller lida av. Mer bra musik åt folket!

Satt och lyssnade på hockey förut, lite för spännande, men det löste sig till slut som tur var. De vände 0-2 till 3-2 mot ärkerivalerna Timrå, så nu har de iallafall häng på en slutspelsplats. Härligt det. Ska få med mig Henrik på hockey igen den 26/2 tänkte jag, vore väldigt kul tycker jag. Även om det går dåligt får man väl fortsätta supporta sitt lag, inte bara svika sådär. Hoppas bara på att inte bli retad om, OM, det skulle bli förlust.

Nej, nu ska jag hoppa i sängen. Ska träffa Sara på stan imorgon, det ska bli roligt! Det var ett bra tag sedan vi sågs nu!
Till och med då jag inte har en varm människa bredvid mig i sängen så har jag världens bästa sängkamrat! Det ni!

Puss och kram och god natt och sov gott och hoppas att allt är bra!
(Nu ska jag dricka lite vatten och krypa till kojs och gosa lite med Smulan!)

/S


Kommentarer
Postat av: Morsing

Vem är Smulan? Katt?

Oj, ambitiöst med städandet, jag har faktiskt också varit ganska duktig med det på senare tid men nu har jag tappat orken lite :P. Bok och musik-tips har jag för övrigt alltid! Bara att folk inte alltid gillar samma grejer som mig :P. Musiktips får ju bli Radiohead då, och ska du ladda ner något med dem skulle jag rekommendera låtarna Sail to the Moon, I Might Be Wrong, You and Whose Army?, Pyramid Song, You, Paranoid Android, Lucky och The Tourist. Favoriter för mig i alla fall :P. Åh, och Street Spirit såklart, den är ett måste!

Bok kan jag rekommendera Brott och Straff av Fjodor Dostojevski. Den ser tung ut och språket kan vara lite roligt och så, men den är en klassiker av en anledning, den är riktigt, riktigt bra och en typisk sån där bok som man "bör" ha läst :D. Jaja, det var vad jag hade att komma med iaf. Ha d bra, puss o kram!

2009-01-30 @ 10:32:39
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0