Några tankar om vaccination m.m.

Är sitter jag med en stel arm sen vaccineringen igår. Skönt att äntligen ha det gjort, jag som hatar sprutor. Jag har lärt mig av alla mina turer på vårdcentraler och tandläkare hur jag ska hantera min kropp, så det hela gick bra den här gången. Nu svimmade jag ju inte iallafall... Ingen feber har jag heller, än. Skönt att slippa. En sak som är lite rolig är att jag klär på och av mig precis så som jag fick lära mig att klä på och av stroke-patienter i somras. Alltså att börja med att klä på den förlamade armen först, och att ta den sist när man klär av, allt för att påfresta den så lite som möjligt.

Nu är jag dessutom klar med alla mina julklappar, de ligger inslagna och fina och väntar i sina påsar på att bli utdelade. En påse går till Backatorp imorgon, och den andra stannar här. Jag är faktiskt riktigt nöjd med allihopa nu, och jag tror att de som får dem också blir glada. De första möter sin nya ägare redan imorgon, då ska jag och Henrik byta våra. Mysigt ska det bli!

Tanken på att det med stor sannolikhet blir en vit jul iår är riktigt mysig! Det var många år sedan det var så. Tänk att vakna och titta ut på ett vitt vinterlandskap istället gör ett brun/grå/grönt! Det blir härligt. Julkänslan börjar verkligen infinna sig!

Imorgon ska jag också träffa Viktoria och äta lunch med henne, det ska bli riktigt mysigt! Det var alldeles för längesedan jag träffade henne och alla mina andra vänner, så det blir roligt. Antagligen ska jag träffa David på onsdag, längesen jag såg honom också... Det blir så när alla pluggar på olika håll, men det är ju tur att alla kommer hem på jul!

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, ringa ett samtal och läsa en stund!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0