Night working girl...

Sitter och äter en bulle och dricker cola på jobbet... Det är rätt så lugnt ikväll, och det är inte helt fel faktiskt. Bara det att man blir så trött när man bara sitter och inte har så mycket att göra. Ser verkligen fram emot imorgon runt klockan 8,00 när jag kommer hem, klockan 8,05 när jag ligger i min säng och 8,10 när jag sover! Om man bortser från det så ser jag fram emot nästa söndag av den enkla anledningen att jag då har jag jobbat klart min sista natt! =D Det blir skönt det.

Jag har en rolig historia som handlar om det här med att jobba natt... I helgen var ju Henke hemma i Gbg igen, och natten mot söndag sov vi hos honom. Mitt i natten vaknade jag och tyckte att det var för varmt så jag gick upp och öppnade fönstret och krånglade mig sedan ner i sängen igen. Sen vaknade jag igen, en stund senare och flyger upp ur sängen, helt livrädd! Jag hade drömt och så var jag väl inte helt vaken, för jag hade fått för mig att jag var på jobbet och sen gått in och lagt mig och somnat i någon av de gamlas säng! Med tanten i, på arbetstid! Efter en stund av rädsla och förskräckelse över att ha somnat på jobbet I en av tanternas SÄNG, så lugnar jag ner mig och kommer ihåg att jag faktiskt är i Backatorp och det är Henke som ligger bredvid mig. Det var riktigt skönt att komma fram till det faktiskt. Så kan det vara att jobba natt, och att nätterna innan varit så trött att det känts som jag skulle somna., då kan man bli så knasig att man får för sig saker.

Nu är det bara 1h 45 minuter kvar på mitt pass och tre timmar innan jag får sova! Underbart skönt. Hoppas att alla ni andra sover gott!

/S

Kommentarer
Postat av: Ellen

tack och lov för att det finns fler än jag som drömmer helt sjuka saker! inatt drömde jag att pojken jag är barnvakt åt plötsligt hade tre näsborrar.. jag fick typ panik. helt stört. kram

2009-08-17 @ 19:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0