Söndag. Igen.

Jaha, då ver det söndag IGEN! Det är inte klokt vad veckorna snabbar på. Det var några saker jag skulle avhandla här idag tänkte jag. Annat dravel kan förekomma, jag varnar för det...

1. Mänsklighetens vänlighet (ang. bokmässan)
2. Klädkod
3. Abonnemangsbyte

1. Mänsklighetens vänlighet (ang. bokmässan)
Jag är obotlig MODOit som de flesta av er nog redan vet. Säsongen 06/07 vann de SM-guld. (Oh yes!!) De flesta lag ger ut en guldbok samma år, men på grund av någon fördröjning så kom den inte ut till bokmässan ett par månader senare. Detta ledde till att jag har trånat i ett år på MODOs hemsida och på Sportförlagets hemsida. Bokmässan iår. Kommer till deras monter och ser boken. Beslutsångest. 200 kostar den, som en riktigt sann supporter skulle jag givetvis aldrig tvekat, men som fattig student så känns det lite i plånboken... Gick en sväng och kom sedan tillbaka igen. Känna lite, bläddra lite... tveka... Hmm... Så jag gick fram till disken för att höra hur mycket jag skulle spara med att köpa den på bokmässan istället för ute i handeln/ på internet. 269 skulle de ta då. Hmm. Svårt faktiskt.
Då frågar han som ska sälja boken till mig varför jag tvekar, beror det på priset?
"Jo"... säger jag, "det gör det väl"...
"Men, hur mycket har du med dig då", frågar han.
"Det är inte det säger jag... Jag har ju pengar, men 200 känns lite mycket."
"Jaså," säger han, "men då gör vi så här. Om du lägger upp en hundring på disken, så får du boken, jag har ju sett hur gärna du vill ha den."
Då säger jag ingenting, jag bara gapar innan jag får ur mig: "Är det sant? Menar du det?"
"Javisst" svarar mannen. Fortsätter något i stil med att det är bra att hjälpa mänskligheten i bland! Han gjorde min dag!

2. Klädkod
Som ni säkert vet åker jag till STHLM på fredag, om ni inte noterat detta läs tidigare inlägg. Fick mail från kansliet innan helgen och det stod att på banketten som ska vara på lördagskvällen ska vara lite finare, vilket leder till att det blir klädkod. Kostym ska det vara, och för tjejer/damer betyder det klänning. Jag drar också slutsatsen att det ska vara lite finare klänning, ingen avmina sommarklänningar duger till detta, så jag måste shoppa. En finklänning! Hjälp liksom! Jag har iallafall kvar mina balskor som jag kan använda till, så det behöver jag inte köpa.

3. Abonnemangsbyte
På onsdag morgon, klockan 03,00 för att vara exakt så kommer mitt abonneman att bytas! Nu blir det goodbye till Telia och hello Tele2! Comviq kompis blir det för min del, så nu ringer jag och sms:ar jag äntligen gratis till min kärlek! Synd att jag inte bytte tidigare, då hade jag sluppit mina dyra telefonräkningar! Nej, gratis till alla inom Tele2 är bra det.

Håkankonserten var bra i fredags som vanligt. Mysigt, trevligt folk, underbara låtar, trångt som skam och allmänt bra bara. I lördags blev jag upphämtad och körd till Backatorp och familjen Hammarstrand på för tidig födelsedagsmiddag för Maria. Hjälpte till med att flytta lite, Lina, the sister, ska till Lund så det bars en massa saker. Sen blev det mer mys med en film och Ökensand (småkakor som jag inte bakade). Tillbringade dagen där idag, innan jag åkte hem till middagen.

Imorgon blir det föreläsming i familjerätt och kanske letande av klänning. Får se.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0