Å andra sidan

Jag hade bara önskat mig lite flexibilitet.
Jag hade bara önskat mig lite av förmågan att släppa på planeringen.
Jag hade bara önskat mig lite möjligheter att ta dagen som den kommer.
Jag hade bara önskat mig att allt inte står och faller med mig och mina beslut.
JAG VILL VARA FRI!
Jag vill ha friheten att.

Å andra sidan.

Jag hade bara velat ha lite mer planering.
Jag hade bara velat ha lite mer tidsuppfattning.
Jag hade bara velat veta lite mer om alla planer.
Jag hade bara velat vara lite mer delaktig.
JAG VILL VETA!
Jag vill ha vetskapen om.

Jag kan ta dagen som den kommer.
Till viss del.
Jag kan planera så att jag vet vad som ska hända.
Till viss del.
Jag kan ändra på mina planer i sista minuten.
Till viss del.
Jag kan planera i förväg och hålla mig till planen.
Till viss del.
Jag kan säga en sak och sedan göra en annan. Ändra mig.
Till viss del.
Jag kan säga en sak och sedan göra så. Som jag sagt.
Till viss del.

Jag vill bara leva mitt liv som det kommer, på mitt sätt.
Både planerat och oplanerat.

Jag gör bara så gott jag kan. Jag kan inte göra mer. Hur gärna jag än vill.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0