Sista föreläsningen

Idag var det sista föreläsningen på den här kursen. Skadeståndsrätt, det var riktigt intressant faktiskt, även om det låter lite grått och trist. Var nästan osäker på om jag orkade gå upp och ut när klockan ringde kvart över sju imorse. Att först tvingas gå upp ur den varma och sköna sängen för att duscha och sedan gå ut i regnet och rusket för att sitta på föreläsning i tre timmar var inte direkt lockande. Jag klarade det ändå, hann i tid och det var tur det! Immaterialrätt, det vi hade föreläsning om i onsdags var något av det mest intressanta vi haft på hela kursen, dock kommer det inte vara med på någon tenta, men roligt var det ändå. Något av de två ämnena kan jag tänka mig att plugga vidare inom.

Har inte fått reda på resultatet från första tentan, undrar just när vi får det... Kommer ju inte hänga på Handels nu på dagarna direkt, så hoppas att det kommer upp på kurshemsidan... Vore roligt att veta om det gick någorlunda bra eller helt åt skogen. Om man ska förbereda sig på omtenta.

Fick en bild av Sofia Morsing på min efterfrågan om bilden på mig och Henke i Hemsedal, (jag skulle framkallabilder och ville ha original), dock var det en annan version av samma bild, denna var mycket bättre än den jag har, jag skrattar till och med! Jätteroligt! Nu har jag fina papperskort av fina bilder :)
 


Imorgon skrivs högskoleprovet. Ska vara på plats på Nya Pedagogen på Grönsakstorget mellan 8.20 och ca 16.20. Peppande, visst!?! Lite pauser mellan blir det också. Dessutom så skriver Henke provet i samma byggnad, kanske inte i samma lokal, men i samma byggnad, alltid något! Känns skönt att jag gjort ett prov "på skoj" i skolan förra hösten, så slipper jag vara så nervös inför morgondagen. Då skrev jag ändå rätt bra, hoppas att jag kommer i närheten av det imorgon, då har jag ändå bra chanser inför framtiden.

Efter det blir det hem för god mat och tårta och firande av syster yster med familjen och mormor. Förhoppningsvis hinner man kolla lite på matchen HC71-MODO som går på Canal + Sport 1 eller något i den stilen. Hoppas att MODO tar tag i sitt spel nu så att de spelar upp sig och vinner! Speciellt viktigt är att de kommer in i ett vinststim, nu när jag har bokat biljetter äntligen!

Den 4 december smäller det! Då är jag och Henrik på plats i Scandinavium för att klockan 19,00 följa Frölunda-MODO live! Gissa om detta är en prestigematch! Det är endast vinst som räknas nu. Jag har inte varit på hockey sedan någon gång i början på förra säsongen, jag har missat två matcher tror jag, så det är hör tid att jag ändrar på det! Att dessutom få med min inte jätteintresserade pojkvän på hockey är jätteroligt!

Nu sitter jag och dricker te med honug och lyssnar på musik. Ska snart varva ner för kvällen, för klockan ringer kvart i sju imorgon!

Ha en angenäm kväll och morgondag. Får se om jag lever imorgon kväll.
/S

Kommentarer
Postat av: Emma

Underbar match, underbar vinst! :D

2008-10-26 @ 00:52:53
URL: http://modoemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0