Vidare studier...

Var på framtidsmässan med Henke i torsdags... Är helt klart inne på att plugga juridik, kursen jag gått har verkligen fått mig att känna att jag är inne på rätt spår. Har också hört från en massa håll att det är bäst om man flyttar från sin egen stad för att plugga i en annan, ny stad. Juridikprogrammet finns på sex orter i Sverige; Göteborg (går bort om man vill byta stad), Stockholm (huvudstaden är en fin stad... Dock vet jag inte om jag vill plugga där, känns lite som Gbg, inte den optimala studentstaden), Uppsala (om man inte vill ha Sthlm, kanske man kan ta Uppsala? Verkar vara en trevlig studentstad...), Umeå (det är jättejättelångt till Umeå!!!), Örebro (som Henrik påpekade, de gnäller där! Nej säger jag till Örebro!) och Lund. Lund är en stad som jag verkligen kan tänka mig att bo och att plugga i. Verkar vara en trevlig stad då det samlas så många studenter på samma ort. Bostadsproblemet var tydligen heller inte ett så stort problem då det är en studentstad och bostäderna verkligen behövs. Man kan klara det rätt bra verkade det som. Inte så sjukt långt hem heller, 2,5 h med tåget. Överkomligt. Dessutom verkar det som om halva kompiskretsen vill hamna i Lund! Inte fel det heller... Får se vad som händer till våren, vad jag känner för att söka. Det är trots allt en intagning på 19,25 (FÖÖR HÖGT!!) för gymnasiebetygen och 1,5 på högskoleprovet (Kan gå). Vart jag tillbringar hösten återstår att se!

Jag fick 1,4 på högskoleprovet. Ganska nöjd, men det kan gå bättre nästa gång.

KLARADE MIN FÖRSTA TENTA!!! Jippie! (Ska dock göra omtentan ändå...Man vet aldrig.)

/S

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har en kompis som läser juridik i Lund och trivs jättebra! Verkar vara en riktigt bra skola, jag har också funderat på att söka dit. Fast sjukgymnastprogrammet dock och inte förens jag har varit i USA ett år :) Angående Poppins blir jag nästan lite avundsjuk att du har det kvar att se fram emot!

2008-11-16 @ 23:26:25
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Karin

Aven jag har bara hort positiva saker om Lunds juridikutbildning. Flyttar man dit far man vara medveten om att man kommer isolera sig i en liten studentbubbla men det kan nog vara ratt kul, iaf ett tag. Juridik i Lund ar definitivt ett av mina huvudspar for tillfallet, aven om jag vill gora en del annat forst, sa vi kanske ses dar! Vilka ar det mer som funderar pa att flytta dit?

2008-11-18 @ 16:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0