Jag drömde om pingviner i natt

Jag drömde om pingviner i natt. Vi var ett gäng som gick i vattnet med stupande klippor bredvid. Vattnet var blågrönt, grunt och med massor av stenar, sjögräs och vassa musslor. Lite liknande Lysekil. Vi gick till en grotta, och satt där. Jag undrar också vad vi hade där att göra! Väl i grottan ser vi fiskenät och där hade det fastnat en pingvin. David springer och räddar den. Snart försvinner det fina sommarvädret och då vi sitter och äter/har krismöte på ett ställe som ser mycket ut som ett lunchställe i skidbacken. Henrik reser på sig för att gå på toaletten, vilken är ett bås som ser lite ut som en provhytt blandad med vilda västern bardörrar... Där inne hänger det en fågelmatare, så jag springer dit med pingvinen och hänger min vinterjacka över så att ingen annan ska se att det är en pingvin på toaletten. Om den ville ha fågelfrön eller om vi blev upptäckta förtäljet inte historien!

Jag trodde inte att jag var en komplicerad person!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0