6 Augusti 2008

Idag är det onsdag. Dagen som förr alltid visade på att halva veckan hade gått, men nu inte är mer än den tredje av sju. Mer än halva veckan kvar.

Jag har iallafall haft en mycket bra dag igår och idag med min käraste. Åkte upp dit igår och gjorde faktiskt ingenting i flera timmar. Eller, jo det gjorde vi ju, men ingenting speciellt. Vi började med att direkt efter min ankomst åka bil ner till St. Jörgens golfrestaurang för att äta lunch med Henriks föräldrar, men ingen av oss var speciellt hungrig, så vi tog bilen hem igen. Väl hemma gick vi ut i skogen för att leta efter blåbär och kanske baka en paj, men inte ett bär följde med hem, vi hittade nog bara sammanlagt fyra stycken. Efter lite bråk och brottning (bara på skoj!!) var jag hungrig, så vi gjorde oss lite mat, men då var nog klockan närmare halv tre... Just det ja, vi hjälpte ju Maria, Henriks mamma att baka bullar också. Mums, de blev goda! Sen satte vi på en film, det var verkligen längesedan vi såg en bra film nu (undantaget The kingdom of Heaven vi såg i Åsa i fredags...) så vi kollade efter vad som fanns och vi valde Deja Vu med Denzel Washington. Den var riktigt bra faktiskt, lite tänkvärd sådär. Dock hann vi inte kolla klart för vi var tvungna att äta lite middag och ta oss in till stan till klockan åtta, då vi skulle lyssna på Henkes stora idol Magnus Uggla på Liseberg ;) Ätit blev det, och så gick vi till bussen som skulle gå klockan 19.00. På väg mot hållplatsen ser vi givetvis bussen rulla förbi, den gick sex minuter tidigare än vad vi planerat. Går ner till hållplatsknutpunkten istället, vilket tar sin lilla tid, och kommer på 19 till stan ist för 18 vi skulle tagit egentligen. Då det inte går några spårvagnar från Brunnsparken tänkte vi att vi tar bussen en hållplats till, till Kungsport, och tar 5:an bort till Liseberg. När bussen sedan svänger av bort från "vårt" håll blir jag irriterad för jag planerat fel för 19 går ju inte via kungsport. Går dit från Domkyrkan ist och försöker leta reda på femman. Givetvis går det inga spårvagnar till Liseberg för att det har brunnit på Södra vägen. Ganska mycket brunnit så att det är avstängt för trafik där. Då går vi till Liseberg istället. Det var nästan tur det, för vi träffade Laura på vägen och pratade lite med henne innan hon skulle fika med Ellen och Lollo. Väl på Liseberg var vi prick 20.00 när konserten började. Den var mycket bra faktiskt, och efter en liten tur i Lustgårdarna, trädgårdsprojektet i Gbg, bar det åter av mot Backatorp, för att återuppta filmen. Vi var snabbare än bussen upp för backarna så vi fick oss en skön kvällspromenad också. Filmen var bra. Se den. Det var deet det.

Nu ska jag fika och kolla på TV.

Hörs en annan gång.

/S

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: beställer man tidigt är det billigt :P

2008-08-06 @ 21:22:02
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Morsing

Åååh, skrev ett långt svar här igår men då dog internet. Jag och datorer tycker verkligen inte om varandra... :S.

Men ja, jag jobbar som servitris/bartender på Furulunds restaurant som de kallar det, men det kommer in typ två pers per dag som inte beställer pizza. However, ni får titta förbi någon gång och äta, det vore trevligt :). Jag vet dock inte när jag kommer jobba exakt... Men på fredag skulle jag iaf jobba mellan klockan fem och ett... och jag gissar att det kanske blir ungefär samma tider på lördagen också... Sen får jag väl se efterhand. Inget höjdarjobb men jag får ju utbildning och erfarenhet av restaurantbranschen och det är guld värt! Ha d bra, kram!

2008-08-13 @ 18:51:23
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0