Det var nu jag hade tänkt...

Skriva ett långt dagboksinlägg till att börja med. Sen även sno/låna bilder från andra från i går och ladda upp på mon egen bilddagbok, skriva ett långt och inspirerande inlägg här på bloggen om både igår och idag och en massa annat, men det orkar jag verkligen inte. Inte nu. Jag är för trött. Det får jag ta en annan gång helt enkelt. Det är illa det här. Jag gäspar snart käkarna ur led. Det betyder att jag ska gå och sova nu. Dirr, Henrik skulle ha sagt. Fast jag måste ju göra mig sovklar först, men tandborstning, tvättning och avsminkning... Usch det är segt när man är så här trött, då vill man egentligen bara gå och lägga sig med kläderna på ovanpå sängen och bara drömma sig bort, somna på ett rosa moln nånstans och drömma underbara drömmar om underbara personer. Men, nej, man måste göra det som måste göras först. Jag ska. Snart.

Först en annan sak, något som stör mig otroligt när jag läser en text. Det är användningen av de, dem och dom. Man ska ju inte använda dom, det är liksom en sorts mix av de och dem... Jag tycker helt klart at man ska skriva de och dem när man skriver, men om man inte riktigt behärskar detta ska man inte tro och hoppas att man faktiskt gör det trots allt. Jag hoppas att man är såpass medveten om sina kunskaper i det svenska språket att man inte skriver: "Dem gick och handlade", eller "Jag gick hem till de". Om man nu skriver på detta sätt ber jag istället att faktiskt skriva "Dom gick och handlade" och "Jag gick hem till dom". Det låter iallafall liiite rätt. Om ni änner igen er i det här, att ni skriver på detta sätt, snälla rätta till det, det ser inte fint ut! Det är inte okej! Självklart så är det ju bäst om man skriver de och dem på rätt sätt, men kan man inte så kan man inte. Jag kan förstå att det kan vara svårt för vissa.

Om ni ska se en smått konstig, ofta mycket underhållande film med mycket skratt, halvful action, skumma poliser och personer som blir spetsade/krossade av kyrktorn så ska ni se "Hot Fuzz". Den var faktiskt riktigt rolig i många scener och jag och de andra skrattade en hel del åt den. Trots det så var den skum. Konstig. Den var brittisk också. Det var en film som var lagom ansträngande att kolla på när man är smått seg i både kropp och speciellt med ett huvud lite dimmigt av trötthet. Lagom bra och svår att hänga med i. Sevärd om inget annat finns.

Det heter "De gick och handlade" och "Jag gick hem till dem".

Ha det bra. Pusskram /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0