Tankar under den bästa av kvällar...

Jag måste på något sätt sammanfatta denna dag innan jag går och lägger mig och sover en skön natts sömn...

Karin och jag var båda tveksamma. Med pepp och övertalningar från andra och främst oss själva bestämde vi oss. Vi SKA gå på Winnerbäck i Lisebergshallen den 28 oktober -07. Det var nog ett av de bästa beslut vi tagit, vad vi hade ångrat oss om vi inte gått...

Det är nästan svårt att beskriva, men det var så sjukt bra, underbart, magiskt, you name it! De 350 kronor biljetten kostade och sammanlagt nära 400 kronor var det helt klart såå värt att lägga ut. Winnerbäck ÄGDE hallen ikväll liksom han gjort de tidigare kvällar han spelat där i veckan. Han sjunger och vi tar till oss, det går rakt in i hjärtat och ligger där och värmer. Låtarna han spelade var så bra, nästan alla de jag vill höra spelades och mycket nytt var med.

En av låtarna heter "Jag har väntat på ett regn..." och fortsätter: "...att förlora mig i..." och det är just vad man kan kalla denna kväll. Alla som bor eller var i Göteborg i kväll vet om att det har blåst och ösregnat i staden hela eftermiddagen och kvällen. Jag är just nu på väg att bli varm och torr igen efter att ha varit totalt dränkt. Det fina med detta är att det faktiskt inte spelade mig så stor roll just i kväll, jag är lycklig ändå! Kan man vara annat efter en sådan underbar konsert?!? Tror inte det... Jag förlorade mig i regnet med mina kära vänner och hade det bara allmänt bra och var glad trots höst ovädret som drabbat Göteborg denna gulddag. Farväl Jupiter och Gå på vatten är mina två favoritlåtar från den nya skivan Daugava och de spelades båda två, plus en massa andra guldkorn.

Det är ju faktiskt så att Winnerbäck trots allt inte var den ända stora händelse i stan denna dag. IFK Göteborg mötte Trelleborg i en fotbollsmatch på Nya Ullevi som kom att betyda att IFK numera kan titulera sig som svenska mästare för artonde gången. Vädret var uruselt på stadion, men det störde inte de 42000 som var där ochsåg matchen. Faktum är att jag är lite avundsjuk på dem som hade förmånen att se den live och inte höra radion referera den.

En sammanfattning blev det, en lång sådan. Kanske skriver mer euforiska, lyriska och lyckliga inlägg i morogn då jag är pigg och glad igen! Inte för att jag inte är det nu, men ni fattar vad jag menar :)

Puss, god natt och ha det bra, nu skall jag lyssna på underbar musik innan jag somnar!
/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0