Min musiklista

Igår, söndag pratade jag (oerhört trött) med David på MSN. Han frågade vilken låt jag skulle skicka honom om jag fick välja helt fritt. Jag kunde tillslut inte bestämma mig för en enda låt, det fick bli tre istället, men just det hör egentligen inte hit. Jag valde ut dessa låtar i vilket fall, men sedan kunde jag inte med att bara skicka dem, jag kände mig tvungen att skicka med en liten förklaring. Inte för att jag inte stod för mina al utan för att jag ville att han skulle förstå varför jag gillade just dessa låtar just då.

Vi kom sedan fram till att man egentligen skulle ha en blandskiva som man sedan kunde dela ut till sina goda vänner. David har redan gjort detta för cirka ett år sedan och jag har nu bestämmt för att göra samma sak fast istället med ett USB-minne som man kan låna ut.

Just nu ser min lista ut så här: (Med kommentarer)

- En helt ny värld (från filmen Aladdin, http://www.youtube.com/watch?v=Wl-jD-HpipM)

En jättebra låt som jag lyssnade på på bussen upp till Lysekil och jag tycker verkligen att den är underbar. Jag tycker att texten till låten är jättefin också. Det var visst lite svårt att förklara...


- I'll be there for you - Bon Jovi (http://www.youtube.com/watch?v=KtzcOqv_P-4)
En låt jag nyligen har fastnat för, jag tror jag tog den ifrån Viktoria då jag snodde lite musik från henne. Jag tog mest med låten för titeln och innebörden.
Du är där för mig, då är jag där för dig. Såklart. Alltid. Speciellt nu. Hoppas du vet det.

- Farväl Jupiter - Lars Winnerbäck (http://www.youtube.com/watch?v=3duJRnd7wYE)
Jag får fortfarande rysningar efter den där nderbara spelningen på Lisebergshallen den 28/10. Då han inledde med den här låten (redan sedan innan utsedd till min favorit på den nya plattan) fick jag verkligen gåshud! Sedan när vi åkte tåg till/från Stockholm kom denna upp på mp3:n, då fånlog jag tills de andra undrade vad det var jag lyssnade på.

- When a man loves a woman - Michael Bolton (http://www.youtube.com/watch?v=8WLTWjVopgU)
Tydligen kommer låten från en film, men jag är ite säker okunnig om filmer som jag är.
Underbar låt. Skulle vilja ändra halva låten till "When a Women loves a man"... Inga övriga kommentarer, titeln säger allt.

- The Diary of Jane - Breaking Benjamin (http://www.youtube.com/watch?v=iTafQnXY5vY)
En låt som David Nord skickade mig. Jag fick den efter att jag hade hört en annan av deras låtar som jag skickade till honom för att jag tyckte att han skulle höra den. Då fick jag höra att detta var ett av hans favoritband, det var därför jag fick den av honom. Han ville främja mitt kyssnade på bra band. Jag har fastnat mycket för den det senaste, speciellt på bussen till Lysekil i lördags. Riktigt fin och ett bra sound.

- Chasing Cars - Snow Patrol (http://www.youtube.com/watch?v=zxXwIIBlSgw)
"If I lay here, if I just lay here, would you lay with me and just forget the world?"
Underbar, finns det mer att säga?
Jag hörde den på nattradion någon gång, en natt för rätt länge sedan efter att det var någon somhade önskat den. Sedan var jag innte på Youtube en massa och lyssnade på låten innan någon snäll person skickade den till mig. Jag älskar den verkligen.

- Dreaming - Stefan Andersson (http://www.myspace.com/stefananderssonmusic) (Har ni tur ligger låten fortfarande kvar)
Jag har tyckt jättemycket om den här låten ända sedan jag köpte hans skiva "En främlings hus". Kommer upp med texten i ett annat inlägg, men dte är till stor del den som gör att jag tycker om låten så mycket. Dels texten och dels att det är ett så härligt sound i hela låten.
"Before you woke my heart there was only dreaming"

- Changes - Deacon Street Project
Ett svenskt band som jag verkligen inte hittar NÅGONSTANS!! En mycket  bra låt som jag fick av en kompis för ett tag sedan. Mycket bra.

- Dreaming of you - The Coral (http://www.youtube.com/watch?v=KRy8N1P1EUI)
Tydligen har den här låten gått runt ett bra tag, folk har skickat runt den bara för att den är så himla bra. Kan inte annat än att hålla med! Den är jättebra och man blir jätteglad av den!

- The Dread - Takida (http://www.youtube.com/watch?v=FWmqMEN0Zys) Hittade ingen bättre inspelning än en från Umeå på samma turne som vi var på. Den duger alldeles utmärkt!
Detta är nog min favoritlåt med Takida just nu... Den är verkligen jättebra! The Dread betyder fruktan, alltså "That's when love causes the Dread"...

Jag tror att detta får räcka för nu. Jag har kommit en bra bit på väg med mitt halvseriösa projekt. Nu skall jag göra något mer innan jag går och lägger mig. Jag är ju trött och duktig nuförtiden^^ Lyssna klart på hockeyn är ett bra exempel.

FORZA MODO, jag känner att ni är på gång nu igen!

Ha det bra /Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0