Blogghumör: Musik

Hejsan allihopa!(?)
Idag är vi samhällare och naturare på Hulebäck lediga, det är buffertdag idag. Därför är jag hemma och ägnar dagen åt lite allt möjligt smått och gott. Städar gör jag till och från, har hjälpt en kompis med att läsa igenom hennes tal inför det nationella talet i svenska, jag har duschat och pysslat lite med skolsaker. Jag har även suttit framför datorn en del (surprise) och nu blev jag på blogghumör...

Jag är en sådan person som knappt kan göra tråkiga saker utan musik. I födelsepresent på våren i nian, det måste varit år 2005, fick jag min första Mp3. Det är också min enda Mp3-spelare, det säger väl en del om kvalitén på den. Den har funkat hur bra som helst i snart tre år.

I takt med att åren har gått efter att jag fick min fina underbara iRiver 512 mb då i april 2005 har jag börjat lyssna allt mer på musik. Jag klarade mig alldeles utmärkt med det minne jag hade på mp3:nett bra tag, kanske i ett år, men sen... Då märkte jag att jag var tvungen att ta bort favoritlåtar för att få plats med nya. Just nu är min musikkonsumtion högre än någonsin och det är också svårare än någonsin att få plats med all musik jag gillar. Jag får in ca 125 låtar, det kan vara runt tio-tolv album. För mig är det alldeles för lite.

Tänk vad det måste vara underbart att kunna ha en massa musik på samma ställe (inte på datorn) och kunna välja fritt efter humör! Bara kunna komma på att "just den låten av Lars Winnerbäck är ju så himla bra, den vill jag lyssna på nu!" Tänk att komma det och sen kunna leta fram den och lyssna på den istället för att hindras av att den ligger ehmma på datorn och inte på mp3:n.

Jag ska snart göra ändring på detta nu. Jag har gjort klart att jag önskar mig en ny mp3 i julklapp, jag vet precis vilken... Får jag den inte då så köper jag den i efterhand av mina sparpengar, för jag SKA ha den där, den är ett riktigt "vill-ha-objekt" för mig just nu. Den ser ut så här:

Det är en iRiver, alltså samma märke som jag har nu, och den är 8 gig stor. Om man köper den just nu på Teknikmagasinet eller på Media Markt kostar den 1999 svenska kronor. Jag tänker verkligen satsa på en mp3 med riktigt mycket minne nu när jag skall uppgradera mig, och jag är INTE sugen på att köpa en iPod. Jag har hört en massa saker om dem som inte är bra och jag tycker att de spelar för mycket på sitt varumärke. Nej, en iRiver kommer det att bli. Jag är ju så sjukt nöjd med den jag har, jag kan programmet och den nya känns riktigt bra i handen. Dessutom är den av marknadens två spelare med bäst ljud. Vad talar emot den då liksom? inte mycket... Jo, att den är såpass dyr som den är. Menmen... JAG VILL HA!!!

Nu skall jag fortsätta med min städning. Jag har fler ämnen att avhandla, så det blir nog mer bloggande idag...
Ha det bra! Puss och kram /sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0