Trött. På väg bort. Orkar? Underbart! Bryr mig?

Ska åka bort. Igen
Bort från skolan och hemmet och familjen.
Och dig. Och er. Det är värst.
En ny stor stad att upptäcka, det är bäst!
Tre prov, en inlämning och en redovisning i veckan.
Det är sämst.
Historian är klar, lättnad!
Biobiljetterna är inte bokade, ovisshet, vad händer?

Ska vi? Orkar vi? Hinner vi?
Ny musik, underbart, variation krävs.
Bara sjunka in i det nya och svepas med, njuta, lyssna, ta in.
Toner som berör. Underbara.
Skolan, ångesten, tröttheten
Ibland där, ibland inte, men alltid DÄR.
Vågar, men vågar inte, bryr mig, men...
Att orka allt, hur orkar man?
Med er.
Natinella prov. Matte B. ÅNGEST.
Solen är bäst, men havet bättre.
Havet, dit vill jag. Nu. Direkt.
Tänka. Sitta, fundera.
Ansvar, ta sig upp på morgonen.

Släpa tunga fötter till bussen.

Tänka positivt.

Om jag kunde drömma skulle jag drömma om dig.

Virrvarr, en dit, en hit. Kaos.

Klarhet.

Saker att se fram emot! Det hjälper det mesta.

Suck. Suck. Och hinna pusta ut innan man tar nya tag.

Planer. Sova.

Det ska jag göra nu. Och drömma om dig.

Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0