Hemma igen!

Hej, nu är vi hemma igen!
Jag håller på att packa upp i dag, allt som har varit nere i Tyskland ska upp igen och läggas på rätt plats. Det är så skönt att vara hemma igen! Sova i sin egen säng, umgås med personerna man älskar, kunna sova lite längre än till sju varje dag i en hel vecka... Man märker först när man är borta hur bra man har det när man är hemma.

Tyskland var så roligt! Det är vissa saker som kommer att hänga kvar längre än andra, och här är några av dem:
1. Die Prinzen! Jag tycker inte att de är så bra, men de spelades en hel del på videon i bussen, och efter det så kunde ju alla låtarna så det sjöngs en hel del också... Popmusik, Millionär (?), Deutschland m.fl. De kommer stanna kvar en tid tror jag!
2. Turmbesteigungen! Enligt Simon, inte ett ord, det är ett verb =) Det är ett verb, och det betyder tornbestigning, alltså att man går upp i en massa torn. Det gjorde vi verkligen!
3. Einfache klasse! Frida och Sara... Jag gillar den minen som servitören gjorde när Frida utbrast "einfache klasse!" och såg jätteglad ut! Tummarna upp Frida!
4. Fimpen. Bussen vi färdades i är så liten så att den kallas "Fimpen" av dem på bussbolaget =) Bosse busschaufför var också duktig på att köra bussen genom först Sverige, sedan Danmark och slutligen Tyskland.
5. Brätzel. Första gången jag åt Brätzel var i Stralsund den 7/5-2007. Alltså i måndags, och det var mycket gott. det smakar som stora, mjuka salta pinnar.
6. Crepes! Sofia och Laura fick inte några crepes :(  Konstigt att det intefinns ett enda crepesstånd i en stad som Rostock!

Igår var jag i Öjersjö och kollade på Melodifestivalen med Laura, David W, David N, Simon och Viktor. Vi hade det jättetrevligt, bortsett ifrån själva tävlingen. Den var dålig kort sagt. Nog om den, sällskapet var lika bra som tävlingen var dålig! Vi var faktiskt jätteseriösa med poängtabeller och grejer...

Måste fortsätta med rummet nu,
Pusshej /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0