Världskulturmuséetrekord!

Jag och Karin slog idag nytt rekord i att prata med Enrico på Världskulturmuséet! Vi var på studiebesök där mellan två och tre, först en halvtimme på utställningen 'Drömmens syster', sedan en halvtimme på 'Afrika'. Efter att rundvandringen var slut så var det frivilligt om man ville stanna kvar ett tag och fortsätta kolla på utställningarna, det gjorde jag och Karin, vi tyckte att det som Enrico (som kommer från en indianstam i Amazonas) berättade var så himla intressant så vi stannade kvar och pratade med honom ett tag. Ulrika, vår lärare, hade varit på utställningen i förra veckan och hon sade att då hade det varit ett gäng med tjejer kvar som pratade med honom i en timme och femtio minuter. Vi slog nu det rekordet med en hel kvart! Vi kollade på klockan och då märkte vi att tiden hade flugit i väg och den var redan fem över fem! Dags att åka hem! Herregud vad det var intressant att prata med honom, han hade så himla mycket att berätta om sitt liv och om hur de olika stammarna lever i djungeln i Sydamerika. Han sade så himla mycket kloka och smarta saker, t.ex. att man ska leva i tiden, inte med den.  D.v.s. att man ska inte bry sig om att man åldras, man ska leva och umgås med dem man tycker om även om de inte är av samma åldersgrupp som en själv. Det var så himla smart tycker jag! Jag börjar nästan konvertera till en av de där urreligionerna, de är så mycket klokare än vad alla de stora religionerna är! Det är för omfattande att jag ska orka skriva och beskriva allt om dem här, men de är så otroligt smarta!

Tack på en stund!
Kramar Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0