Ojojoj, vilken dag!

Den här dagen kommer jag nog inte glömma i första taget direkt... Den fick en rätt så seg start, men den tog sig ganska fort! Jag hatar verkligen att städa, men ibland måste man ta tjuren vid hornen och göra det som är tråkigt också. Därför tog jag mig en ordentlig städdag idag. Nu ser det riktigt fint ut här inne och det finns inte ett dammkorn så långt ögat kan nå. Jag blev riktigt nöjd!

Endast min lysande städning har ju självklart inte förmågan att lyfta en hel dag. för alla som är lite insatta i hockeyläget just nu vet att det var den sjätte semifinalen mellan MODO och HV71 idag, en avgörande semifinal om HV vann. Det gjorde de INTE! MODO tvingade fram en sjunde, sista och absolut avgörande match i Jönköping på måndag genom att vinna hemma i Ö-Vik idag. Precis innan matchstart fick jag reda på att långtidsskadade forwarden Andreas Salmonsson är klar för spel i dagens match! Han har varit borta sedan matchen mot Malmö den 19 december förra året då han skadade ena axeln. Jag blev alldeles till mig när jag fick reda på detta!! Det var väl ingen direkt höjdarmatch från Salles sida, men vad annat kan man vänta från en som inte har gått på is på mer än tre månader?!? Helt klart godkännt! Efter ca fem minuter av den andra perioden drämde Tobias Viklund på med ett redigt skott som tillslut gick i mål! 1-0 till MODO och just nu är matchserien förlängd. Jag blev helt tokig när de gjorde målet, jag skrek och hoppade som en liten galning här! Den andra perioden innehöll förutom MODO:s ledningsmål mer än 100 utvisningsminuter! Det var en hel del bråk kan man lungt säga... Den tredje perioden innehöll fler mål än den första, hela två stycken! Det första gjorde HV efter ca 10 minuter i tredje, då börjde jag nästan tro att serien var över, men hoppet är ju det sista som överger människan... Tiden gick och gick mot en suddenperiod, men det blev det inte. Det var en hel del trubbel bakom HV-målvakten Erik Ersberg och det hela slutade med att Nicklas Sundström fick nästintill öppet mål och kunde lyfta in pucken över Ersberg efter 19,16 i sista. 2-1 till MODO!!! Jag skrek och hoppade och allt möjligt när det slutligen var klart att de vunnit matchen! Jag var så nervös stundtals att jag inte kunde sitta stilla. Minahänder skakade så att jag knappt kunde skriva. Nu är matchen iaf över och det är nästa skönt! Underbart jobbat!

Dagens hemsida: http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=18405
Här kan jag äntligen se alla slutspelsmatcher även om de går på femman! De har varit så duktiga att de har lagt upp matchen på webbwnoch de krånglar nästan inte alls! Underbart att kunna se dem, men MYCKET mer nervöst än att lyssna på dem på webbradion!
Tack på en stund! Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0