Klump i magen redan andra dagen...

Idag informerade Åsa, vår klassföreståndare om projektarbetet som Ska skrivas nu i trean. Ämnet och grupperna ska vara klara redan nästa tisdag och vi har fått reda på alla inlämningar och prov vi ska ha om det här. Kände klumpen växa i magen när Åsa pratade om det här, och det är bara andra dagen! Usch, det känns faktiskt inte så bra. Fast annars känns det faktiskt inte så farligt att börja skolan igen. Det var rätt roligt att träffa alla igen.

Jag har märkt att det här med mitt bloggande verkigen går i vågor. Ibland får jag lust att bara skriva en massa inlägg, men andra stunder finns inte orken där helt enkelt. Jag känner verkligen inte för att sätta mig och skriva en massa saker som just för tillfället inte känns relevanta. Därför blir det mest sporadiska inlägg, några här och fler där. Känns annrs som en rätt bra filosofi, man ska ju skriva för att det är roligt och för att det behövs för en själv, så det är då jag gör det.

Jag har också märkt hur mycket mitt ökade dagboks -och övriga skrivande har påverkat och förbättrat det jag skriver. Jag tror att det är viktigt att få rutin och vana att skriva mycket, då kommer orden mycket lättare, det tycker iallafall jag. Jag är så nöjd med attjag började skriva så mycket, det kommer nog att underlätta en hel del saker både skrivande hemma och i skolan. Det känns så bra att dagboken hjälper på så många sätt. Dels förbättrar den ju uppenbarligen mitt eget skrivande, dels har jag ju alltid "någon" att öppna mig för, "någon" jag kan säga allt till. Det är bara jag som sätter gränserna. Sen är det ju alltid kul att ha dehär ungdomsåren dokumenterade för framtiden, det är ju roligt att läsa det senare i livet.

Jag var också lite kreativ idag, jag har gjort
ett smycke, eller iallafall ett hänge till ett smycke. Jag tog fram lite ståltråd och började leka lite med den, kom fram till att det faktiskt blir rätt snyggt och då fortsatte jag med att ta fram pärlorna, så det blev ett hängeav ståltråd med pärlor på. Ska bara lista ut vad jag ska ha det i och hur långt det ska vara... image15

image16

Bilder på mitt smycke jag gjorde förut... Har ni några tips på hur jag kan fästa det eller vad jag kan hänga det i? Jag får fundera viddare...




Nu Var det visst en sådan där dag då det gick jättelätt att skriva hur mycket som helst så då fick det bli så. Nu ska jag sova, det är en dag i morgon också för alla oss som börjat skolan... Upp tidigt blir det, ska hinna duscha ch torka håret innan jag går också. Går gör jag vid 7:40 har jag tänkt. eller det måste jag ju om jag ska hinna med bussen...

Puss och god natt /Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0